Dit is de ontwikkelsite van de digitale tool Entree (versie 0.9 vanaf 1 juli 2022)

Leeromgeving inrichten: verschil tussen versies

k (Tekst vervangen - "{{Haaltekstop}}" door "{{Haalinleidingop}}")
k (Tekst vervangen - "</div></div>" door "</div></div></div>")
Regel 1: Regel 1:
 
{{Entreeonderwijsplaat}}{{Haalinleidingop}}
 
{{Entreeonderwijsplaat}}{{Haalinleidingop}}
</div></div>
+
</div></div></div>
 
{{Naast}}
 
{{Naast}}

Versie van 4 feb 2022 00:47

Sjabloon:Entreeonderwijsplaat

Leeromgeving inrichten

Entree-onderwijs behoeft een rijke leeromgeving waarin studenten zich kunnen ontplooien naar een van de uitstroomprofielen. Deze leeromgeving kan zowel in de schoolomgeving vorm krijgen door praktijklokalen in te richten en reële praktijk na te bootsen, maar kan ook vorm krijgen in de echte praktijk bij bedrijven en op verschillende andere plekken.

School en team bepalen jaarlijks wat er nodig is om het onderwijs voor het vastgestelde aanbod aan opleidingen uit te voeren. Voor nieuwe opleidingen of combinaties daarvan betekent dit: ontwikkelen of inkopen van leermateriaal en examens en daarnaast het werven van de nodige bpv-plaatsen. Generieke faciliteiten zoals gebouwen, lesruimten maar ook docenten en instructeurs dienen bij de uitvoering beschikbaar te zijn, maar worden hier buiten beschouwing gelaten.

Voor opleidingen die gecontinueerd worden evalueert het team de bestaande leertaken en het daaronder liggende leermateriaal, examenmateriaal en bpv-plaatsen. Waar nodig of gewenst worden aanpassingen voorbereid.

Het team, of ontwikkelaars namens het team, zet de onderwijsinhoud van de gehele opleiding in een longitudinale planning en maakt op basis hiervan leertaken die door studenten kunnen worden uitgevoerd als onderdeel van hun leerroute.

Bron: TPO 2.0