Onderwijs uitvoeren: verschil tussen versies
nl>Admin |
nl>Admin |
||
Regel 2: | Regel 2: | ||
{{Haalinleidingop}} | {{Haalinleidingop}} | ||
− | < | + | </div> |
− | |||
{{Naast}} | {{Naast}} | ||
{{#set: status=concept}} | {{#set: status=concept}} |
Versie van 30 mrt 2022 22:50
Onderwijs uitvoeren
De student krijgt onderwijs conform de planning en afspraken, vastgelegd in een (individueel) rooster en voorbereidend op de uit te voeren examens.
De student voert leertaken uit, ook in de praktijk binnen en buiten de school. De leerresultaten van de student worden geanalyseerd en beoordeeld. Formatief als input voor de student en voor de begeleiding, summatief om in de context van examinering aan te tonen dat de student de (leer)taak beheerst.
Entree specifieke informatie
Onderwerp |
---|
Handreikingen voor docenten Rekenen Entree |
Gecijferdheid van Entree studenten gaat absoluut omhoog |
Externe bronnen
- Wat werkt bij praktijksimulaties in de leeromgeving Uitgewerkt antwoord op Kennisrotonde
- Iedere entree student kan een stapje vooruit Nieuwsbrief CEM over rekenen en Entree
- Ruimte in Regels In de brochure wordt onder meer ingegaan op de mogelijkheden voor maatwerk bij de bol en bbl, de derde leerweg, examinering, certificaten en verklaringen en financieringsmogelijkheden.
- Formatief evalueren van Nederlands in het mbo Veel Entreestudenten beginnen hun opleiding met een leerachterstand bij taal. In hoofdstuk 3 van deze handleiding staan 10 uitgewerkte, formatieve taalopdrachten die snel en gericht inzicht geven in de achterstanden van de studenten. Op basis hiervan kan onderwijs op maat worden ingezet. De toetstechnieken zijn ontwikkeld door onderzoekers van ITTA, Universiteit Utrecht en ECBO en vallen onder het NRO-project ‘Grip op leerpotentieel’.
- Vuistregels voor betere taalprestaties Basisinformatie, vuistregels om te hanteren bij taallessen. Met name voor beginnende docenten handig
- Rekenkaarten Cooperatie Examens MBO De rekenkaarten zijn ontwikkeld door de Coörporatie Examens MBO. De kaarten zijn bedoeld als hulpmiddel voor studenten bij het nieuwe rekenen (augustus 2022). In dit document worden de achtergrond en de gemaakte keuzes voor de kaarten verantwoord. De kaarten zelf zijn te vinden via cem_rekenkaarten_2022_v02.pdf (examensmbo.nl)
Onderwijs uitvoeren heeft de volgende hoofdprocessen:
Analyseren en beoordelen leerresultaten
Resultaat:
- Beoordeelde (formatieve) leerresultaten van de student als input voor de begeleiding.
- Evaluatie van effectiviteit van ingezette lessen, toetsen e.d.
Uitvoeren leertaken en praktijk ervaren
Resultaat:
- Student die de betreffende (leer)taak aantoonbaar beheerst en klaar is voor het afleggen van een examen (summatief).
- Student die de (leer)taken in de praktijk heeft gebracht als onderdeel van de opleiding buiten de instelling en heeft aangetoond het geleerde als medewerker van een organisatie te kunnen uitvoeren.
Verzorgen onderwijs
Resultaat:
- De student krijgt onderwijs conform de planning en afspraken, vastgelegd in een (individueel) rooster en voorbereidend op de uit te voeren examens.
- Een docent/praktijkinstructeur die zijn lesmateriaal heeft voorbereid en heeft overgebracht aan de student.
Bron: MORA