Dit is de ontwikkelsite van de digitale tool Entree (versie 0.9 vanaf 1 juli 2022)

Behoefte onderzoeken: verschil tussen versies

nl>Admin
(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Modelplaat}}</div><br> {{Haalinleidingop}} <br> <br> {{Naast}} {{#set: status=concept}} {{#set: datum=2022/04/01}} {{#set: bouwsteen=model}} ')
 
k (5 versies geïmporteerd)
 
(4 tussenliggende versies door een andere gebruiker niet weergegeven)
Regel 2: Regel 2:
  
 
{{Haalinleidingop}}
 
{{Haalinleidingop}}
<br>
+
</div>
<br>
 
 
{{Naast}}
 
{{Naast}}
 
{{#set: status=concept}}
 
{{#set: status=concept}}
 
{{#set: datum=2022/04/01}}
 
{{#set: datum=2022/04/01}}
 
{{#set: bouwsteen=model}}
 
{{#set: bouwsteen=model}}
 +
 +
{{#set: maakdatum={{Vandaag}}}}

Huidige versie van 31 mrt 2022 om 22:49

Studenten 0.jpg
naar Verbindingnaar Instroomnaar Onderwijsnaar UitstroomIntensieve samenwerking onderwijs en met partners in het sociaal domein (gemeenten, UWV, SW-bedrijven, bedrijfsleven, zorginstellingen...) in de regionaar Behoefte onderzoekennaar In omgeving afspraken makennaar Doelgroepen informerennaar Aanmeldennaar Intakenaar Plaatsennaar Inschrijvennaar Leeromgeving inrichtennaar Bpv organiserennaar Onderwijs uitvoerennaar Begeleidennaar Examinerennaar Diplomeren en certificerenStudenten worden zo optimaal mogelijk voorbereid op doorstroom naar niveau 2 of uitstroom naar de arbeidsmarktnaar Met onderwijs afspraken makenPartners in het sociaal domein (gemeenten, UWV, SW-bedrijven, bedrijfsleven, zorginstellingen...) in de regionaar Met hulpverlening afspraken makenNieuw entreemenu.svg


Behoefte onderzoeken

Entree opleidingen zijn bedoeld voor studenten zonder diploma van het voortgezet onderwijs. Entree onderwijs maakt deel uit van het maatschappelijk vangnet, biedt perspectief aan studenten die niet eerder een onderwijsdiploma haalden en helpt bedrijven en instellingen om de participatie van deze studenten in werk en maatschappij te bevorderen.

De uitkomsten van het behoefte onderzoek dragen bij aan de betekenis van het onderwijs voor de vaak kwetsbare groep. De missie van de school en interne randvoorwaarden, de ontwikkelingen in de omgeving, en de externe randvoorwaarden van regels en toezicht bepalen de kaders waarbinnen aan de geconstateerde behoefte kan worden temoetgekomen.

Denk bij elementen die van invloed kunnen zijn op het onderwijsaanbod aan:

  • Welke initiatieven vinden in de omgeving plaats - vanuit de gemeente, UWV, bedrijven, provincie - waar het Entree onderwijs bij kan aansluiten?
  • Welke regionale samenwerkingsverbanden zijn relevant voor de opleiding?
  • Welke rol spelen relevante partijen in het netwerk van de entreeopleidingen?
  • Welke opleidingen vergroten de kansen van studenten, in relatie met de arbeidsmarkt, na eventuele doorstroom?
  • Welke belemmeringen en risico’s bestaan er?
  • Welke nazorg kan op voorhand georganiseerd worden om risico's voor studenten op te vangen?


Bron: Themaonderzoek Entreeopleidingen (Inspectie van het Onderwijs))
Bron: MORA

Entree specifieke informatie

Onderwerp
Drempelloze instroom