Leeromgeving inrichten: verschil tussen versies
k (4 versies geïmporteerd) |
|||
(12 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
− | {{ | + | {{Modelplaat}}</div><br> |
− | |||
− | < | ||
− | + | {{Haalinleidingop}} | |
+ | </div> | ||
+ | {{Naast}} | ||
+ | {{#set: status=concept}} | ||
+ | {{#set: datum=2022/04/01}} | ||
+ | {{#set: bouwsteen=model}} | ||
− | + | {{#set: maakdatum={{Vandaag}}}} | |
− | |||
− | {{ |
Huidige versie van 31 mrt 2022 om 22:49
Leeromgeving inrichten
Entree-onderwijs behoeft een rijke leeromgeving waarin studenten zich kunnen ontplooien naar een van de uitstroomprofielen. Deze leeromgeving kan zowel in de schoolomgeving vorm krijgen door praktijklokalen in te richten en reële praktijk na te bootsen, maar kan ook vorm krijgen in de echte praktijk bij bedrijven en op verschillende andere plekken.
School en team bepalen jaarlijks wat er nodig is om het onderwijs voor het vastgestelde aanbod aan opleidingen uit te voeren. Voor nieuwe opleidingen of combinaties daarvan betekent dit: ontwikkelen of inkopen van leermateriaal en examens en daarnaast het werven van de nodige bpv-plaatsen. Generieke faciliteiten zoals gebouwen, lesruimten maar ook docenten en instructeurs dienen bij de uitvoering beschikbaar te zijn, maar worden hier buiten beschouwing gelaten.
Voor opleidingen die gecontinueerd worden evalueert het team de bestaande leertaken en het daaronder liggende leermateriaal, examenmateriaal en bpv-plaatsen. Waar nodig of gewenst worden aanpassingen voorbereid.
Het team, of ontwikkelaars namens het team, zet de onderwijsinhoud van de gehele opleiding in een longitudinale planning en maakt op basis hiervan leertaken die door studenten kunnen worden uitgevoerd als onderdeel van hun leerroute.
Bron: TPO 2.0
Entree specifieke informatie
Onderwerp |
---|
Aanpassing rekenen in entree opleiding |
Externe bronnen
- Keuzedelen voor remediëring? Spiekbriefje van het Kennispunt Onderwijs en Examinering
- Keuzedelen in de Entree Spiekbriefje van Kennispunt Onderwijs en Examinering
- Wat werkt bij praktijksimulaties in de leeromgeving Uitgewerkt antwoord op Kennisrotonde
- Ruimte in Regels In de brochure wordt onder meer ingegaan op de mogelijkheden voor maatwerk bij de bol en bbl, de derde leerweg, examinering, certificaten en verklaringen en financieringsmogelijkheden.
- Urennorm onderwijstijd en bpv De minimale urennorm voor onderwijs en bpv in BOL en BBL bij de Entree
- Samen werk maken van de arbeidsroute Entree Deze handreiking neemt je mee langs de route die de entreestudent aflegt vanaf de start van de opleiding tot aan het hebben van een baan.