Dit is de ontwikkelsite van de digitale tool Entree (versie 0.9 vanaf 1 juli 2022)

Inleiding

Behoefte onderzoeken: verschil tussen versies

k (Tekst vervangen - "''Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.''" door "(hier komt inleiding)")
Regel 1: Regel 1:
<p>(hier komt inleiding)</p>
+
<p>Belangrijk element in het onderzoeken van de (regionale) behoefte in relatie met het Entree onderwijs is het analyseren van de omgeving en de arbeidsmarkt.<br>
 +
 
 +
De missie van de school, externe randvoorwaarden, zoals wet- en regelgeving, inspectietoezicht en de kwalificatiestructuur en interne randvoorwaarden bepalen de kaders, waarbinnen het onderwijs plaatsvindt.
 +
 
 +
Denk bij ontwikkelingen in de omgeving die van invloed kunnen zijn op het onderwijsaanbod aan:
 +
 
 +
*welke (innovatieve) initiatieven vinden in de omgeving plaats - vanuit de gemeente, bedrijven, provincie - waar de opleiding bij kan aansluiten?
 +
*zijn er eventueel regionale of Europese projecten waar bij aangesloten kan worden en wellicht subsidie aangevraagd kan worden?
 +
*zijn er regionale samenwerkingsverbanden die relevant zijn voor de opleiding?
 +
*welke contacten met andere scholen, zowel vmbo, mbo of hbo zijn relevant voor de opleiding?<br>
 +
 
 +
Daarbij is het ook van belang dat het onderwijs aansluit op de vraag en ontwikkelingen binnen arbeidsmarkt.
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
</p>

Versie van 27 jun 2022 23:26

Belangrijk element in het onderzoeken van de (regionale) behoefte in relatie met het Entree onderwijs is het analyseren van de omgeving en de arbeidsmarkt.
De missie van de school, externe randvoorwaarden, zoals wet- en regelgeving, inspectietoezicht en de kwalificatiestructuur en interne randvoorwaarden bepalen de kaders, waarbinnen het onderwijs plaatsvindt. Denk bij ontwikkelingen in de omgeving die van invloed kunnen zijn op het onderwijsaanbod aan:

  • welke (innovatieve) initiatieven vinden in de omgeving plaats - vanuit de gemeente, bedrijven, provincie - waar de opleiding bij kan aansluiten?
  • zijn er eventueel regionale of Europese projecten waar bij aangesloten kan worden en wellicht subsidie aangevraagd kan worden?
  • zijn er regionale samenwerkingsverbanden die relevant zijn voor de opleiding?
  • welke contacten met andere scholen, zowel vmbo, mbo of hbo zijn relevant voor de opleiding?

Daarbij is het ook van belang dat het onderwijs aansluit op de vraag en ontwikkelingen binnen arbeidsmarkt.