Dit is de ontwikkelsite van de digitale tool Entree (versie 0.9 vanaf 1 juli 2022)

Sjabloon

Haalallelinks: verschil tussen versies

(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{#ask: [[Bron::+]] |?Bron |?Linknaam |?Infobox |default=Hier zijn nog geen verwijzingen beschikbaar. |mainlabel=- |link=none |format=ul |class=kolommen |l...')
 
Regel 8: Regel 8:
 
  |format=ul
 
  |format=ul
 
  |class=kolommen
 
  |class=kolommen
  |limit=10
+
  |limit=100
 
  |template=Linkinfo2
 
  |template=Linkinfo2
 
  |intro=
 
  |intro=
 
}}
 
}}

Versie van 18 apr 2022 12:38

  • Bron:001 Spiekbriefje van het Kennispunt Onderwijs en Examinering
  • Bron:002 Onderzoek over andere manieren van verantwoorden van de diplomabeslissing (IVA)
  • Bron:003 Artikel 7.2.2 WEB
  • Bron:004 Door SBB geactualiseerde versie van april 2021.
  • Bron:005 Handreiking (2020) uit Regio Arnhem
  • Bron:006 Vraag/antwoord Kennisrotonde:Welke persoonlijke competenties moet een entreestudent hebben ontwikkeld om succesvol te kunnen instromen in een opleiding op mbo-niveau 2?
  • Bron:007 Blader door het interactieve dashboard en bekijk actuele informatie.
  • Bron:008 Actueel SBB-overzicht van kwalificatiedossiers op niveau 1.
  • Bron:009 Handreiking Samen werk maken van arbeidsmarktroute entree (SBB, november 2020).
  • Bron:010
  • Bron:011 Inspectierapport (onder meer over drempelloze instroom)
  • Bron:012 Interdepartementaal beleidsonderzoek: Jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt in beeld
  • Bron:013 Kabinetsreactie op beleidsonderzoek jongeren met afstand tot arbeidsmarkt
  • Bron:014 Kaderdocument Instroom Entree (versie 0.3).
  • Bron:015 De website van Ingrado (ontstaan uit landelijke organisaties gericht op leerplicht en voortijdig schoolverlaten).
  • Bron:016 Website Kennispunt MBO Leven Lang Ontwikkelen.
  • Bron:017 De Kennisrotonde is een uniek loket voor de snelle beantwoording van vragen uit het onderwijs met kennis uit onderzoek, en is onderdeel van het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO).
  • Bron:018 Spiekbriefje van Kennispunt Onderwijs en Examinering
  • Bron:019 Dit document informeert u over de rol van het onderwijs in het bpv-protocol en bevat praktische tips voor succesvol praktijkleren.
  • Bron:020 Website met informatie over wet- en regelgeving van LOB in het mbo.
  • Bron:021 Regelmatig geupdate vragen en antwoorden van de Mbo brigade over de Mbo verklaring
  • Bron:022 Overheidsregeling (OCW) regionale aanpak voortijdig schoolverlaten geldig tot 1 mei 2025.
  • Bron:023 Advies uit 2020 over de rekeneisen in het mbo van de Expertgroep Herijking Rekeneisen mbo
  • Bron:024 Brochure (2016) van Platform Praktijkonderwijs.
  • Bron:025 Website over samenwerking drie mbo-instellingen met studenten op Entree-niveau in regio Utrecht: MBO Utrecht, Yuverta (voorheen Wellant) en ROC Midden Nederland.
  • Bron:026 Handreiking Regionale Mobiliteitsteams afkomstig van Programmaraad Regionale Arbeidsmarkt.
  • Bron:027 Website van 'SchoolWerkt' (samenwerking van 27 partners in de regio Utrecht) gericht op vermindering voortijdig schoolverlaten.
  • Bron:028 Informatie van de rijksoverheid over BSA
  • Bron:029 Laatste versie van de WEB
  • Bron:030 De officiële 6 grondslagen van de AVG
  • Bron:031 45 minuten bespreking hoe studenten te begeleiden voor praktijkopleiders. NB Er wordt gevraagd een (gratis) account aan te maken.
  • Bron:032 Handreiking van Kennispunt MBO, SBB en ministerie OCW
  • Bron:033 Uitgewerkt antwoord op Kennisrotonde
  • Bron:034 Actueel servicedocument van de MBO Raad
  • Bron:035 Praktische handreiking in het kader van passend onderwijs
  • Bron:036 Interactieve kaart van Sterk Beroepsonderwijs
  • Bron:037 Brochure uit 2020 van Ministerie van OCW
  • Bron:038 In dit artikel staat dat in de Entree (als 1- jarige opleiding) een BSA uiterlijk 4 maanden na aanvang gegeven moet worden.
  • Bron:039 Servicedocument wat is wel en niet mogelijk voor aanpassingen van examens
  • Bron:040
  • Bron:041 Nieuwsbrief CEM over rekenen en Entree
  • Bron:042 Vanaf augustus 2021 ontvangen studenten jonger dan 23 jaar, die het mbo zonder startkwalificatie, diploma of certificaat verlaten, een mbo-verklaring. Ook andere studenten krijgen een mbo-verklaring als ze erom vragen. De mbo-verklaring vervangt de huidige instellingsverklaring. In de mbo-verklaring worden de resultaten opgenomen die de student wél heeft behaald.De mbo-verklaring kan zo bijdragen aan het vinden van werk en/of terugkeer naar het mbo. Een handreiking van het Kennispunt Onderwijs en Examinering (maart 2022)
  • Bron:043 Een mbo-certificaat is het bewijs dat een student een door OCW vastgesteld onderdeel van een mbo-opleiding heeft behaald. De mbo-certificaten zijn vooral bedoeld voor bij-, op- en omscholing van werkenden en werkzoekenden. Met als doel dat zij breder inzetbaar worden en/of weer voldoen aan de nieuwe eisen van een veranderd beroep. In de Regeling certificaten middelbaar beroepsonderwijs is opgenomen aan welke beroepsgerichte onderdelen en keuzedelen een certificaat is verbonden. Een handreiking van het Kennispunt Onderwijs en Examinering (augustus 2022)
  • Bron:044 In de brochure wordt onder meer ingegaan op de mogelijkheden voor maatwerk bij de bol en bbl, de derde leerweg, examinering, certificaten en verklaringen en financieringsmogelijkheden.
  • Bron:045 Algemene informatie over leren in de praktijk. De beroepspraktijkvorming (bpv) bij een leerbedrijf, ook wel de leerbaan of stage genoemd, is een verplicht onderdeel van iedere mbo-opleiding.
  • Bron:046 De minimale urennorm voor onderwijs en bpv in BOL en BBL bij de Entree
  • Bron:047 Website om erkende leerbedrijven te vinden voor de BPV
  • Bron:048 Servicedocument van de MBO raad met tips over de praktijkovereenkomst die nodig is voor de BPV
  • Bron:049 Entree biedt iedereen een passende plek. Brochure van de MBOraad
  • Bron:050 Deze handreiking neemt je mee langs de route die de entreestudent aflegt vanaf de start van de opleiding tot aan het hebben van een baan.
  • Bron:051 Een voorbeeld uit de regio Utrecht hoe jongeren worden begeleid na uitval op school via diverse programma's. Klaar voor werk is erop gericht een geschikte arbeidsroute te vinden met partnerorganisaties in de regio.
  • Bron:052 Een uitgave van het Nederlands Jeugd Instituut. Op het thema aansluiting Entree naar Arbeidsmarkt geeft de brochure handvatten voor Gemeenten en MBO om regionale samenwerking te verstevigen en effectief te maken.
  • Bron:053 Veel Entreestudenten beginnen hun opleiding met een leerachterstand bij taal. In hoofdstuk 3 van deze handleiding staan 10 uitgewerkte, formatieve taalopdrachten die snel en gericht inzicht geven in de achterstanden van de studenten. Op basis hiervan kan onderwijs op maat worden ingezet. De toetstechnieken zijn ontwikkeld door onderzoekers van ITTA, Universiteit Utrecht en ECBO en vallen onder het NRO-project ‘Grip op leerpotentieel’.
  • Bron:054 Basisinformatie, vuistregels om te hanteren bij taallessen. Met name voor beginnende docenten handig
  • Bron:055 De rekenkaarten zijn ontwikkeld door de Coörporatie Examens MBO. De kaarten zijn bedoeld als hulpmiddel voor studenten bij het nieuwe rekenen (augustus 2022). In dit document worden de achtergrond en de gemaakte keuzes voor de kaarten verantwoord. De kaarten zelf zijn te vinden via cem_rekenkaarten_2022_v02.pdf (examensmbo.nl)
  • Bron:056 Dit document gaat in op het feit dat er steeds meer NT2-studenten het mbo instromen. Ook Entree heeft hiermee te maken. Het document biedt informatie over de examinering Nederlands, extra tijd voor taal, handreikingen t.a.v. taalbeleid en financieringsmogelijkheden voor taal. Via diverse links wordt dieper op deze thema's ingegaan.