Dit is de ontwikkelsite van de digitale tool Entree (versie 0.9 vanaf 1 juli 2022)

Inleiding

Behoefte onderzoeken: verschil tussen versies

Regel 1: Regel 1:
 
<p>Belangrijk element in het onderzoeken van de (regionale) behoefte in relatie met het Entree onderwijs is het analyseren van de omgeving en de arbeidsmarkt.<br>
 
<p>Belangrijk element in het onderzoeken van de (regionale) behoefte in relatie met het Entree onderwijs is het analyseren van de omgeving en de arbeidsmarkt.<br>
  
De missie van de school, externe randvoorwaarden, zoals wet- en regelgeving, inspectietoezicht en de kwalificatiestructuur en interne randvoorwaarden bepalen de kaders, waarbinnen het onderwijs plaatsvindt.
+
De missie van de school en interne randvoorwaarden gevoegd bij ontwikkelingen in de omgeving en externe randvoorwaarden, zoals wet- en regelgeving, inspectietoezicht en de kwalificatiestructuur bepalen de kaders, waarbinnen het onderwijs plaats kan vinden.<br>
 
 
 
Denk bij ontwikkelingen in de omgeving die van invloed kunnen zijn op het onderwijsaanbod aan:
 
Denk bij ontwikkelingen in de omgeving die van invloed kunnen zijn op het onderwijsaanbod aan:
  
Regel 8: Regel 7:
 
*zijn er eventueel regionale of Europese projecten waar bij aangesloten kan worden en wellicht subsidie aangevraagd kan worden?
 
*zijn er eventueel regionale of Europese projecten waar bij aangesloten kan worden en wellicht subsidie aangevraagd kan worden?
 
*zijn er regionale samenwerkingsverbanden die relevant zijn voor de opleiding?
 
*zijn er regionale samenwerkingsverbanden die relevant zijn voor de opleiding?
*welke contacten met andere scholen, zowel vmbo, mbo of hbo zijn relevant voor de opleiding?<br>
+
*welke contacten met andere scholen, zowel vmbo, mbo of hbo zijn relevant voor de opleiding?<br><br>
 +
 
  
 
Daarbij is het ook van belang dat het onderwijs aansluit op de vraag en ontwikkelingen binnen arbeidsmarkt.
 
Daarbij is het ook van belang dat het onderwijs aansluit op de vraag en ontwikkelingen binnen arbeidsmarkt.
  
 
+
Bron: [https://mora.mbodigitaal.nl/index.php/Id-68e0041b-a99d-4bca-bd30-e67dd0e17aa8 MORA]
  
  

Versie van 27 jun 2022 23:30

Belangrijk element in het onderzoeken van de (regionale) behoefte in relatie met het Entree onderwijs is het analyseren van de omgeving en de arbeidsmarkt.
De missie van de school en interne randvoorwaarden gevoegd bij ontwikkelingen in de omgeving en externe randvoorwaarden, zoals wet- en regelgeving, inspectietoezicht en de kwalificatiestructuur bepalen de kaders, waarbinnen het onderwijs plaats kan vinden.
Denk bij ontwikkelingen in de omgeving die van invloed kunnen zijn op het onderwijsaanbod aan:

  • welke (innovatieve) initiatieven vinden in de omgeving plaats - vanuit de gemeente, bedrijven, provincie - waar de opleiding bij kan aansluiten?
  • zijn er eventueel regionale of Europese projecten waar bij aangesloten kan worden en wellicht subsidie aangevraagd kan worden?
  • zijn er regionale samenwerkingsverbanden die relevant zijn voor de opleiding?
  • welke contacten met andere scholen, zowel vmbo, mbo of hbo zijn relevant voor de opleiding?

Daarbij is het ook van belang dat het onderwijs aansluit op de vraag en ontwikkelingen binnen arbeidsmarkt. Bron: MORA