Dit is de ontwikkelsite van de digitale tool Entree (versie 0.9 vanaf 1 juli 2022)

Lezen

Examineren: verschil tussen versies

Regel 9: Regel 9:
 
#Evalueer het proces van het uitvoeren van de examens. Benoem en beschrijf wat er goed gaat en leg verbeterpunten vast.
 
#Evalueer het proces van het uitvoeren van de examens. Benoem en beschrijf wat er goed gaat en leg verbeterpunten vast.
 
Bron: [https://pe.onderwijsenexaminering.nl/pe20/examineren/uitvoeren-examen/ Procesarchitectuur Examinering]</p>
 
Bron: [https://pe.onderwijsenexaminering.nl/pe20/examineren/uitvoeren-examen/ Procesarchitectuur Examinering]</p>
 +
{{Info van}}

Versie van 25 jul 2022 10:16

Tijdens de uitvoering van het examen levert de student een prestatie aan de hand waarvan beoordelaars beoordelen of deze voldoet aan de exameneisen. De examencommissie ziet er op toe dat alle onderdelen van het examenplan deel uitmaken van het totaal aan examens, inclusief de centrale examens voor taal en rekenen. Mogelijke stappen:

  1. Bepaal welke rollen en taken er zijn bij het organiseren, uitvoeren en beoordelen van het examen en beleg deze taken.
  2. Plan en organiseer het examen volgens de in het examenmateriaal beschreven examencondities. Werk hierbij, indien van toepassing, goed samen met het bedrijfsleven. Als de uitvoering in de praktijk plaatsvindt, raadpleeg dan de servicedocumenten Examinering in de beroepspraktijk; hulpvragen, Examinering in de beroepspraktijk; dilemma’s, en de checklist Examensetting en afnamecondities.
  3. Nodig de student uit voor het afleggen van het examen.
  4. Voer het examen uit.
  5. Evalueer het proces van het uitvoeren van de examens. Benoem en beschrijf wat er goed gaat en leg verbeterpunten vast.

Bron: Procesarchitectuur Examinering


Onderdeel van: Examineren