Dit is de ontwikkelsite van de digitale tool Entree (versie 0.9 vanaf 1 juli 2022)

Leeromgeving inrichten

Studenten 0.jpg
naar Verbindingnaar Instroomnaar Onderwijsnaar UitstroomIntensieve samenwerking onderwijs en met partners in het sociaal domein (gemeenten, UWV, SW-bedrijven, bedrijfsleven, zorginstellingen...) in de regionaar Behoefte onderzoekennaar In omgeving afspraken makennaar Doelgroepen informerennaar Aanmeldennaar Intakenaar Plaatsennaar Inschrijvennaar Leeromgeving inrichtennaar Bpv organiserennaar Onderwijs uitvoerennaar Begeleidennaar Examinerennaar Diplomeren en certificerenStudenten worden zo optimaal mogelijk voorbereid op doorstroom naar niveau 2 of uitstroom naar de arbeidsmarktnaar Met onderwijs afspraken makenPartners in het sociaal domein (gemeenten, UWV, SW-bedrijven, bedrijfsleven, zorginstellingen...) in de regionaar Met hulpverlening afspraken makenNieuw entreemenu.svg


Leeromgeving inrichten

Entree-onderwijs behoeft een rijke leeromgeving waarin studenten zich kunnen ontplooien naar een van de uitstroomprofielen. Deze leeromgeving kan zowel in de schoolomgeving vorm krijgen door praktijklokalen in te richten en reële praktijk na te bootsen, maar kan ook vorm krijgen in de echte praktijk bij bedrijven en op verschillende andere plekken.

School en team bepalen jaarlijks wat er nodig is om het onderwijs voor het vastgestelde aanbod aan opleidingen uit te voeren. Voor nieuwe opleidingen of combinaties daarvan betekent dit: ontwikkelen of inkopen van leermateriaal en examens en daarnaast het werven van de nodige bpv-plaatsen. Generieke faciliteiten zoals gebouwen, lesruimten maar ook docenten en instructeurs dienen bij de uitvoering beschikbaar te zijn, maar worden hier buiten beschouwing gelaten.

Voor opleidingen die gecontinueerd worden evalueert het team de bestaande leertaken en het daaronder liggende leermateriaal, examenmateriaal en bpv-plaatsen. Waar nodig of gewenst worden aanpassingen voorbereid.

Het team, of ontwikkelaars namens het team, zet de onderwijsinhoud van de gehele opleiding in een longitudinale planning en maakt op basis hiervan leertaken die door studenten kunnen worden uitgevoerd als onderdeel van hun leerroute.

Bron: TPO 2.0