Dit is de ontwikkelsite van de digitale tool Entree (versie 0.9 vanaf 1 juli 2022)

Wat is een rekenmeetgesprek?

Op basis van een rekengesprek krijgt de docent de onderwijsbehoeften op het gebied van rekenen van de student. De docent krijgt meer informatie over het rekenniveau van de student, en inzicht in diens redeneer – en oplossingsprocessen en rekenbeleving. Bovendien kan de student gemakkelijk actief zelf meedenken over wat passend is. Door middel van het rekengesprek worden de onderwijsbehoeften scherp zodat hij daarop afgestemde interventies kan ontwerpen om zo bepaalde onderwijsdoelen te behalen.


Bij een reken-leer-gesprek vraagt de docent/leerbegeleider door, ondersteunt en onderzoekt de denk- en handelswijze.
Bij een reken-meet-gesprek vraagt de docent/examinator naar de rekenstrategie, onderzoekt dit en komt tot een oordeel over de mate van beheersing van een onderdeel.


HIER LINK INVOEGEN NAAR HANDREIKING reken-leer-gesprek en LINK naar reken-meet-gesprek (handreiking en video (CEM)