Dit is de ontwikkelsite van de digitale tool Entree (versie 0.9 vanaf 1 juli 2022)

Lezen

Behoefte onderzoeken: verschil tussen versies

(Nieuwe pagina aangemaakt met '<p>Denk bij ontwikkelingen in de omgeving die van invloed kunnen zijn op het onderwijsaanbod aan: *welke (innovatieve) initiatieven vinden in de omgeving plaats -...')
 
 
(6 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
<p>Denk bij ontwikkelingen in de omgeving die van invloed kunnen zijn op het onderwijsaanbod aan:
+
<p>Denk bij elementen die van invloed kunnen zijn op het onderwijsaanbod aan:
  
*welke (innovatieve) initiatieven vinden in de omgeving plaats - vanuit de gemeente, bedrijven, provincie - waar de opleiding bij kan aansluiten?
+
*Welke initiatieven vinden in de omgeving plaats - vanuit de gemeente, UWV, bedrijven, provincie - waar het Entree onderwijs bij kan aansluiten?
*zijn er eventueel regionale of Europese projecten waar bij aangesloten kan worden en wellicht subsidie aangevraagd kan worden?
+
*Welke regionale samenwerkingsverbanden zijn relevant voor de opleiding?
*zijn er regionale samenwerkingsverbanden die relevant zijn voor de opleiding?
+
*Welke rol spelen relevante partijen in het netwerk van de entreeopleidingen?
*welke contacten met andere scholen, zowel vmbo, mbo of hbo zijn relevant voor de opleiding?<br><br>
+
*Welke opleidingen vergroten de kansen van studenten, in relatie met de arbeidsmarkt, na eventuele doorstroom?
Daarbij is het ook van belang dat het onderwijs aansluit op de vraag en ontwikkelingen binnen arbeidsmarkt.<br></p>
+
*Welke belemmeringen en risico’s bestaan er?
Bron: [https://mora.mbodigitaal.nl/index.php/Id-8d38bb66-b72d-a12f-0a80-56d6c72a8b54 MORA]
+
*Welke nazorg kan op voorhand georganiseerd worden om risico's voor studenten op te vangen?  
 +
<br>
 +
</p>
 +
Bron: [https://www.onderwijsinspectie.nl/binaries/onderwijsinspectie/documenten/rapporten/2018/06/27/themaonderzoek-entreeopleidingen/toegankelijke-versie-Rapport_themaonderzoek_entreeopleidingen.pdf Themaonderzoek Entreeopleidingen] (Inspectie van het Onderwijs))<br>
 +
Bron: [https://mora.mbodigitaal.nl/index.php/Id-8d38bb66-b72d-a12f-0a80-56d6c72a8b54 MORA]<br>
 +
{{Info van}}

Huidige versie van 25 jul 2022 om 10:19

Denk bij elementen die van invloed kunnen zijn op het onderwijsaanbod aan:

  • Welke initiatieven vinden in de omgeving plaats - vanuit de gemeente, UWV, bedrijven, provincie - waar het Entree onderwijs bij kan aansluiten?
  • Welke regionale samenwerkingsverbanden zijn relevant voor de opleiding?
  • Welke rol spelen relevante partijen in het netwerk van de entreeopleidingen?
  • Welke opleidingen vergroten de kansen van studenten, in relatie met de arbeidsmarkt, na eventuele doorstroom?
  • Welke belemmeringen en risico’s bestaan er?
  • Welke nazorg kan op voorhand georganiseerd worden om risico's voor studenten op te vangen?


Bron: Themaonderzoek Entreeopleidingen (Inspectie van het Onderwijs))
Bron: MORA

Onderdeel van: Behoefte onderzoeken