Handreikingen voor docenten Rekenen Entree: verschil tussen versies
(Nieuwe pagina aangemaakt met 'Omdat de nieuwe rekeneisen voor veel docenten iets extra's vraagt, heeft de btg Entree in samenwerking met een werkgroep van docenten 5 handreikingen ontwikkeld.<br...') |
|||
(6 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
Omdat de nieuwe rekeneisen voor veel docenten iets extra's vraagt, heeft de btg Entree in samenwerking met een werkgroep van docenten 5 handreikingen ontwikkeld.<br> | Omdat de nieuwe rekeneisen voor veel docenten iets extra's vraagt, heeft de btg Entree in samenwerking met een werkgroep van docenten 5 handreikingen ontwikkeld.<br> | ||
− | 1. Rubrics als leerlijn voor rekenonderwijs. Met rubrics worden vier fasen binnen een domein beschreven aan de hand van voorbeelden van rekenopgaven. <br> | + | '''1. [https://entreetool.nl/beta/img_auth.php/2/26/Handreiking_1-Rubrics_leerlijn_Rekenen_Entree_1.0.pdf Rubrics als leerlijn voor rekenonderwijs].''' Met rubrics worden vier fasen binnen een domein beschreven aan de hand van voorbeelden van rekenopgaven. <br> |
− | 2. Het Rekengesprek. In deze handreiking worden stappen beschreven om een 'eenvoudig' rekengesprek met een student te voeren om beter het niveau van de student in te schatten en de begeleiding daar op af te stemmen.<br> | + | '''2. [https://entreetool.nl/beta/img_auth.php/f/f6/Handreiking_2-Het_Rekengesprek_1.0.pdf Het Rekengesprek.]''' In deze handreiking worden stappen beschreven om een 'eenvoudig' rekengesprek met een student te voeren om beter het niveau van de student in te schatten en de begeleiding daar op af te stemmen.<br> |
− | 3. Onderwijsmateriaal. Deze handreiking ordent per domein een aantal handige links met oefenopgaven per domein. <br> | + | '''3. [https://entreetool.nl/beta/img_auth.php/6/6e/Handreiking_3-Onderwijsmateriaal_1.0.pdf Onderwijsmateriaal].''' Deze handreiking ordent per domein een aantal handige links met oefenopgaven per domein. <br> |
− | 4. Verantwoording examencommissie. Voor de examencommissie betekenen de nieuwe rekeneisen dat een student 'voldaan' moet hebben aan de eis van Rekenen. Deze handreiking geeft antwoorden op een aantal vragen uit de praktijk <br> | + | '''4. [https://entreetool.nl/beta/img_auth.php/b/b2/Handreiking_4-Verantwoording_rekenen_Entree_naar_Examencommissie_1.0.pdf Verantwoording examencommissie].''' Voor de examencommissie betekenen de nieuwe rekeneisen dat een student 'voldaan' moet hebben aan de eis van Rekenen. Deze handreiking geeft antwoorden op een aantal vragen uit de praktijk <br> |
− | 5. Professionalisering. Welke competenties zijn van belang voor een docent die rekenonderwijs bij Entree moet verzorgen? Deze handreiking geeft nader uitleg.<br> | + | '''5. [https://entreetool.nl/beta/img_auth.php/7/7b/Handreiking_5-Professionalisering_rekendocent-tips_voor_Entree_1.0.pdf Professionalisering.]''' Welke competenties zijn van belang voor een docent die rekenonderwijs bij Entree moet verzorgen? Deze handreiking geeft nader uitleg.<br> |
Huidige versie van 11 okt 2022 om 19:48
Omdat de nieuwe rekeneisen voor veel docenten iets extra's vraagt, heeft de btg Entree in samenwerking met een werkgroep van docenten 5 handreikingen ontwikkeld.
1. Rubrics als leerlijn voor rekenonderwijs. Met rubrics worden vier fasen binnen een domein beschreven aan de hand van voorbeelden van rekenopgaven.
2. Het Rekengesprek. In deze handreiking worden stappen beschreven om een 'eenvoudig' rekengesprek met een student te voeren om beter het niveau van de student in te schatten en de begeleiding daar op af te stemmen.
3. Onderwijsmateriaal. Deze handreiking ordent per domein een aantal handige links met oefenopgaven per domein.
4. Verantwoording examencommissie. Voor de examencommissie betekenen de nieuwe rekeneisen dat een student 'voldaan' moet hebben aan de eis van Rekenen. Deze handreiking geeft antwoorden op een aantal vragen uit de praktijk
5. Professionalisering. Welke competenties zijn van belang voor een docent die rekenonderwijs bij Entree moet verzorgen? Deze handreiking geeft nader uitleg.