Dit is de ontwikkelsite van de digitale tool Entree (versie 0.9 vanaf 1 juli 2022)

Inleiding

Behoefte onderzoeken: verschil tussen versies

 
(14 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
<p>Belangrijk element in het onderzoeken van de (regionale) behoefte in relatie met het Entree onderwijs is het analyseren van de omgeving en de arbeidsmarkt.<br>
+
<p>Entree opleidingen zijn bedoeld voor studenten zonder diploma van het voortgezet onderwijs. Entree onderwijs maakt deel uit van het maatschappelijk vangnet, biedt perspectief aan studenten die niet eerder een onderwijsdiploma haalden en helpt bedrijven en instellingen om de participatie van deze studenten in werk en maatschappij te bevorderen.<br><br>
 
+
De uitkomsten van het behoefte onderzoek dragen bij aan de betekenis van het onderwijs voor de vaak kwetsbare groep. De missie van de school en interne randvoorwaarden, de ontwikkelingen in de omgeving, en de externe randvoorwaarden van regels en toezicht bepalen de kaders waarbinnen aan de geconstateerde behoefte kan worden temoetgekomen.<br>
De missie van de school en interne randvoorwaarden gevoegd bij ontwikkelingen in de omgeving en externe randvoorwaarden, zoals wet- en regelgeving, inspectietoezicht en de kwalificatiestructuur bepalen de kaders, waarbinnen het onderwijs plaats kan vinden.<br>
 
Denk bij ontwikkelingen in de omgeving die van invloed kunnen zijn op het onderwijsaanbod aan:
 
 
 
*welke (innovatieve) initiatieven vinden in de omgeving plaats - vanuit de gemeente, bedrijven, provincie - waar de opleiding bij kan aansluiten?
 
*zijn er eventueel regionale of Europese projecten waar bij aangesloten kan worden en wellicht subsidie aangevraagd kan worden?
 
*zijn er regionale samenwerkingsverbanden die relevant zijn voor de opleiding?
 
*welke contacten met andere scholen, zowel vmbo, mbo of hbo zijn relevant voor de opleiding?<br><br>
 
 
 
 
 
Daarbij is het ook van belang dat het onderwijs aansluit op de vraag en ontwikkelingen binnen arbeidsmarkt.
 
 
 
Bron: [https://mora.mbodigitaal.nl/index.php/Id-68e0041b-a99d-4bca-bd30-e67dd0e17aa8 MORA]
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
</p>
 
</p>
 +
{{Inleiding van}}

Huidige versie van 14 jul 2022 om 00:44

Entree opleidingen zijn bedoeld voor studenten zonder diploma van het voortgezet onderwijs. Entree onderwijs maakt deel uit van het maatschappelijk vangnet, biedt perspectief aan studenten die niet eerder een onderwijsdiploma haalden en helpt bedrijven en instellingen om de participatie van deze studenten in werk en maatschappij te bevorderen.

De uitkomsten van het behoefte onderzoek dragen bij aan de betekenis van het onderwijs voor de vaak kwetsbare groep. De missie van de school en interne randvoorwaarden, de ontwikkelingen in de omgeving, en de externe randvoorwaarden van regels en toezicht bepalen de kaders waarbinnen aan de geconstateerde behoefte kan worden temoetgekomen.


Onderdeel van: Behoefte onderzoeken